Skip to content

Kezdeményezés

Iskolánk 2026 szeptemberében fog megnyitni az óvodával együtt Bátmonostor szívében.

Egyik alapító tagunk gondolati

Most csodálatos dolog jár a fejemben. 21 éves voltam, amikor valaki biztatott, hogy újszerű óvoda nyílt Budapest környékén. Járjak utána és csináljak olyat Csátalján, csak azért, mert ez nekem való lenne. Én elhittem neki. Utánajártam, majd egy évig minden szombaton Marci felvitt Solymárra, ahol nyílt az első Waldorf óvoda és ott tanultam még a német óvónőtől. Itthon eljutottam a támogató szülői közösség létrehozásáig. Majd elakadtam. Nem tudtam elindítani az óvodát. De azóta is a szívemben hordozom, amit ott tanulhattam. A Waldorf szellemiséget, értékrendet  természet közeliséget, a hitrendszerét. Amikor felnőttek lettek a gyerekeink, a lányainkkal tettem egy próbát és elvittem őket egy közeli Waldorf óvoda-iskolába. Eszterem ismerte a régi álmomat, de akkor nem érintette meg őket még nagyon a lehetőség. De lettek csodálatos unokáink, akik ma már óvodáskorúak. És Dzseninek és Eszternek is felébredt a kíváncsisága, majd a szíve is a Waldorf oktatás értékei felé. Nekifogtunk, és most érzem és tudom, hogy megvalósítjuk az álmot, amit 40 éve ápolgatok a szívemben, lelkemben. Ezt lányainknak ,Eszternek és Dzseninek köszönöm. Biztos vagyok benne, hogy a hozzáállásuk, a gondolkodásuk, céltudatosságuk, szívük és értékrendjük segítségével elindul 2026-ban az oktatás. Hálával, köszönettel és büszkeséggel van tele a gondolatom és a szívem.

Pedagógia

Megteremteni

Megteremteni

azokat a feltételeket, amelyek minden gyermek egészséges fejlődéséhez szükségesek.

Képessé tenni

Képessé tenni

a gyermekeket arra, hogy felismerjék a saját képességeikben rejlő lehetőségeiket

Elősegíteni

Elősegíteni

olyan képességeik kibontakozását, melyek a társadalomba való beilleszkedésükhöz szükségesek

A fej, a szív és a kéz iskolája

A Waldorf-iskolát a kéz, a szív és a fej iskolájának is nevezik, mivel a gyermek testi, lelki és szellemi lényét egységben fejleszti, megteremtve ezzel a mozgás, az érzelmek és a gondolkodás harmóniáját.
Módszertanának szellemi háttere

A Waldorf-pedagógia nevelésművészet, amely emberképét Rudolf Steiner antropozófiai embertanából meríti.

“A Waldorf-iskola nem világnézeti, hanem módszertani iskola… Módszere az ember megismerésén alapszik, és amit el akarunk érni ezzel a módszerrel, az az, hogy a gyerekből fizikailag egészséges, és erős, lelkileg szabad és szellemileg tiszta embereket neveljünk…
Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. Hozzá kell segítenünk, hogy saját ítélő erejét, a saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg saját szemével nézni a világban… A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi számunkra érvényesek. Nézzétek most már meg ti is, milyennek mutatja magát nektek. Képességeket ébresszünk fel, és ne meggyőződéseket közvetítsünk. Ne a mi igazságainkban higgyen az ifjúság, hanem a mi személyiségünkben. Azt vegyék észre a felnövekvők, hogy mi keresők vagyunk. És őket is a keresők útjára kell vezetnünk.”

Rudolf Steiner

A Waldorf nevelési elvek

Az érzést, az akaratot és a gondolkodást ösztönözzük.

Művészet és közösség

Művészet és közösség

Művészeti és kézműves tárgyak segítik az alkotó fantázia kibontakozását. Rendszeresen zenélnek, furulyáznak a gyerekek. Más hangszerek tanulására is buzdítjuk őket. Az iskolaközösség létrejöttéhez járulnak hozzá az osztályok előadásai, a kirándulások, túrák, ünnepek

Felelősségtudat

Felelősségtudat

A Waldorf-iskola a ma fiataljait úgy neveli és tanítja, hogy a társadalom más tagjaival együtt szabad közösséget legyenek képesek alkotni, megfelelve a kor kihívásainak. A fiatalokat szabadságra és önálló felelősségtudatra neveli.

A nevelés ritmusa

A nevelés ritmusa

Az ünnepek átélése adja az évi ritmust. A főoktatás epochái szinte havi ritmusúak, és elősegítik a gyermekekben a felejtés és emlékezés egészséges arányának kialakulását. A ritmus a gyermeki léleknek biztonságot nyújt és serkenti a szervezet egyensúlyának fenntartását.

A szülők szerepe

A szülők szerepe

A Waldorf iskola otthonos iskola. A pedagógusoknak fontos, hogy az apukák és anyukák jó helyen érezzék a gyermekeiket, így mindent megteszünk, hogy barátságos, szép környezetbe járhassanak a gyermekek.

Közös fejlődés

Közös fejlődés

A versenyszellem kialakulásától igyekszünk megóvni közösségeinket. A tanulásban nem a versengés vezeti őket, hanem az érdeklődés. Együtt tanulnak a különböző képességű gyermekek. A cél mindig az, hogy együtt tudjanak haladni, sikereket érjenek el, önbizalmuk erősödjön.

Szakórák

A Waldorf iskolákban a szakórák körébe tartoznak az idegen nyelvei órák, a mozgásórák, a művészeti órák, a kézműves órák és a mozgásórák. A szakórákkal heti ritmusban, órarend szerint találkoznak a gyerekek.
Euritmia

Mozgásművészeti óra, melyen történetekhez, versekhez, zenékhez kapcsolódva lelkesült mozgásokkal dolgozunk. A mozdulatokban a test, a lélek és a szellem egyformán részt vesz, ezáltal harmonikus egységet teremt a gyerekekben. Az euritmia tanulásában negyedik osztályig az utánzásé a főszerep, majd egyre inkább átélhetik a gyerekek, hogy az euritmia lélekkel teli, testi kifejezési formát kereső belső mozdulat. Szépség, ügyesség, teljesség érezhető a mozgássorok, gyakorlatok által. A közös munkában az egyéni mozgásra való figyelem mindig kötődik a többiek mozgásába való beleérzéssel. Az euritmiát szociális művészetnek is tekintjük.

Gyakran Ismételt Kérdések

Tanítóink